OJT kot

By Nasampian - December 02, 2016

Assalamualaikum w.b.t

Sedar tak sedar, aku dah meningkat dewasa dah sekarang. Umor pun next year dah 20 tahun. yang menyedihkan aku aku dah tak pegang angka "1" lagi kat depan. Aku dah masuk 20. OMAIGOD! Dah dara, dah boleh nikah, bagai (ayat orang tua-tua). Tapi, I tak ready lagi nak nikah. Aku dah sedia sebenarnya. Aku pun tak tahu aku dah sedia ke tak, aku tunggu je jawapan dari pihak lelaki. Emm, tu menunjukkan aku orang yang pasrah. Okay, settle bab umor.

Sebenarnya, nak khabar pasal aku dah nak masuk OJT minggu depan. Bagi yang pernah ber'OJT' mungkin benda ni familiar lah untuk kakak-kakak abang-abang sekalian, tapi bagi adik-adik yang baru nak menginjak usia perkahwinan ni (aku cakap perkahwinan ke tadi?), OJT is On the-Job-Training. Kiranya kami yang berOJT ni disuruh bekerja betul-betul laa untuk buat kami faham macam mana kerja nanti. Jauh dari kawan-kawan, jauh dari pensyarah-pensyarah, tau-tau la nak hidup kat sana nanti. Aku dah dapat "Land and Survey Mukah" haritu. Atas bantuan bapak aku, hehe.

Takde lah nak cakap apa sangat malam ni, tak tau nak poret pasal apa.

kbyee

  • Share:

You Might Also Like

0 comments