api

antara kebodohan dan kefahaman

By Nasampian - January 29, 2015

assalamualaikum dan hai.

kebodohan memang sinonim dengan kehidupan seorang pelajar. walaubagaimanapun, adalah penting bagi guru memberi kefahaman kepada pelajar yang mengalami masalah kebodohan ini.

sekadar berkongsi rasa, bukan hendak tunjuk jahat ke apa. bila kelas kami berbunyi bising, puncanya selalu dari kami. keluarga bahagia yang dicipta sendiri, tanpa wali atau tok kadi. 

kami ada ibu, kami ada bapa, walaubagaimanapun setiap kali kami bergambar sama, akan ada penampakan yang pelik-pelik menimbulkan kekeliruan yang tidak berkesuadahan. 

sebagai permulaan, biarlah kita mula dengan ketidaksenonohan beliau.

sebenarnya bila aku menginjak usia 18 tahun, aku inginkan belaian daripada kawan-kawan sekeliling biarpun aku tahu tiada seorang pun ingin membelai aku. walaubagaimanapun, penyakit minta belaian terubat setiap kali lihat wajah ibu dan ayah 'fake' di dalam kelas. 

candid gituew
haa, aku mula dengan gambar candid samar-samar tahap dewa langit supaya encik-encik semua tertanya-tanya siapakah ahli-ahli di dalam keluarga 69 ini. jangan risau, kami tak buat maksiat. kami kawan. kawan!!

berapi tak berapi?

ok now, aku nak rungkai misteri wajah-wajah kesayangan hamba ni. jangan risau, anda tak kenal kami punya, hahaha


haa, amek kau, puteh berseri gitu

  • Share:

You Might Also Like

0 comments