Ketenangan

By Nasampian - January 22, 2017

Assalamualaikum,


Tenangnya hati selepas memberi kepercayaan sepenuhnya dengan Allah. Allah takkan biarkan hamba-Nya terkapai-kpai tanpa cinta daripada-Nya. Cuma manusia yang sering terleka, tanpa memkirkan Allah cinta abadi, hmm. Aku banyak buat dosa, aku nak jadi baik, supaya aku jadi baik.

Suatu malam kawan chat

" Kau ok ke? Aku tengok kau pelik semacam?"

" Aku ok cuma aku rasa aku semakin jauh dari Allah, aku nak jadi baik, aku nak jadi muslimah yang taat, biarlah apa orang nak cakap janji aku bahagia. Bahagia dengan Allah "

Hmm, memang susah. Mungkin ada orang anggap kita ipokrit, sedangkan kita benar-benar mahu berubah. Sebab tu, kadang-kadang susah nak istiqamah. Nafsu lagi, syaitan lagi. Hmm, lumrah lah tu kan?

Hehe, doakan saya jadi baik, 

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

0 comments