Bipolar Disorder | Depression

By Nasampian - February 22, 2017

Assalamualaikum, nak cerita something pulak hari ni.Ya Allah, tadi buat "Bipolar Test" online, dan aku antara penghidap Bipolar Disorder ni. Yassss, my office mate suruh buat test online sebab tengok aku macam pelik semenjak dua menjak ni. jadi, aku buat depression test dan bipolar test.

Keputusan untuk bipolar aku, buat aku terkejut gila beruk kau. Haa, aku ada snip kat page test online tu tadi. Tak sangka bipolar yang aku hadapi ni berada di tahap "high".


Ni adalah keputusan aku punya bipolar test tadi. Haa, terkejut jugaklah. hmm, nak explain sikit-sikit pasal bipolar disorder ni.

"a mental disorder marked by alternating periods of elation and depression"
sumber : encik google

Bipolar disorder ialah masalah otak/pemikiran yang akan mempengaruhi mood, tenaga seseorang tu. Alahai, ape pulak aku jadi doktor psychology tiba-tiba ni. But, seriously, masih terkejut sangat dengan keputusan bipolar aku.

Ok, next ialah "Depression Test" pulak. Waduhai, depression test aku tahap "mild". Masih ok kot, ke kena rujuk doktor terus sebelum jadi makin teruk???? Tapi dia rekemen aku jumpa pakar sakit jiwa, tamauuuu haa.


hmm, aku rasa pun makin meningkat umur ni, banyak sangat benda aku fikir. Alahaii, Ya Allah,jangan bagi aku gila dulu,aku nak settle semua benda, banyak lagi benda nak buat.

p/s : any suggestion untuk sembuhkan bipolar disorder?? helpme!!!




  • Share:

You Might Also Like

0 comments